Forum Rozwoju Lublina - Port Lotniczy Lublin w Świdniku

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

40202770fz9.jpg

Logowanie

Użytkownicy Online

None
Port Lotniczy Lublin w Świdniku Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Autor: ikryz   
04.03.2011.


INWESTOR:

Port Lotniczy Lublin SA
ul. Hempla 6
20-008 Lublin
tel. 81 534 74 40
fax 81 534 74 41
NIP 712-25-66-574
e-mail: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 
Biuro prasowe
tel. 81 751 76 68
fax 81 751 76 08
e-mail: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 

Spółkę tworzy obecnie grono 4 akcjonariuszy Kapitał zakładowy i struktura własności przedstawiają się następująco (podano liczbę posiadanych akcji oraz procent):

1. Województwo Lubelskie -  393.223  (31,651 %)

2. Gmina Miasto Lublin -  789.845  (63,575 %)

3. Gmina Miejska Świdnik -  59.164  (4,762 %)

4. Powiat Świdnicki -  153  (0,012 %)


 

PROJEKTANT:

konsorcjum Sener-ARE-Polconsult
 

TERMIN ROZPOCZĘCIA: 10 listopada 2010 

PLANOWANY TERMIN ZAKOŃCZENIA: II połowa 2012 r.

 


OPIS CAŁOŚCI:

 
Zagospodarowanie Terenu
          Przewidziano budowę pierwszego etapu budynków lotniska wzdłuż linii projektowanego pasa startowego tworzących wzdłużny pas zabudowy. W centrum tego pasa na osi poprzecznej pasa startowego umieszczony został centralny element zagospodarowania-budynek terminala. Przedłużenie tej poprzecznej osi stanowi dojazd kolejowy umożliwiający wjazd szynobusów centralnie do budynków Terminala. Układ taki umożliwia logiczne rozdzielenie ruchów wokół terminala na stref odlotów i przylotów z dojazdem kolejowym pomiędzy nimi.

         Umożliwia tez rozłożenie wszystkich wymaganych funkcji na jednym poziomie. Domknięciem wnętrz urbanistycznych wytworzonych przez wklęsłe w planie przedpola stref odlotów i przylotów będzie łagodnie wyginająca się ściana lasu zachowanego pomiędzy miastem a przedpolami budynku terminala. Będzie tez ona tłem dla możliwych przyszłych budynków komercyjnych towarzyszących terminalowi np. hotelowi

          Projekt przewiduje usytuowanie budynku w odległości od pasa startowego zapewniającego możliwość obsługi samolotów klasy C a także umieszczenie dodatkowego pasa postojowego dla samolotów. Pas ten będzie obsługiwany przez autobusy i zapewni dogodne warunki obsługi a także stanowic będzie płytę parkingową. Założono także możliwość dalszej rozbudowy terminala i portu lotniczego w przyszłości, co umożliwi usytuowanie budynku równolegle do pasa startowego. Takie ustawienie Terminala gwarantuje możliwość przyszłej rozbudowy o kolejne niezbędne części.

          Dojazd do Terminala odbywa się za pomocą dwóch jednokierunkowych klamer drogowych składających się z jednojezniowej drogi. Rozdział na klamry stanowiące osobne podjazdy pod część odlotową i przylotową podyktowany jest osiowym wprowadzeniem kolei i końcowego przystanku szynobusu prostopadle do Terminala. Taki układ redukuje do minimum ilość punktów kolizji układu drogowego i szynowego. Na projektowanym rondzie w południowej części terenu następuje rozdział ruchu w kierunku odlotów i przylotów. Dojazd do pętli przed frontem strefy odlotów odbywa się z projektowanego ronda po wschodniej stronie Terminala. Rondo to służy rozdzieleniu ruchów terminala pasażerskiego (odloty), Terminala Cargo i bazy paliw oraz tranzyt do miejscowości Mełgiew. Dojazd do strefy przylotów łączy także dojazd do zaplecza technicznego, bazy lotnictwa cywilnego i budynków administracyjnych. Poszczególne drogi dojazdowe przed lukiem podjazdu pod odloty/przyloty rozdzielają się na dwa pasy, separując autobusy i taksówki od samochodów osobowych. Rozłożenie dojazdów pod przyszłe inwestycje (hotel, parkingi jednopoziomowe, budynki administracyjne itp.)

Terminal 
          Lokalizacje projektowanego drugiego Terminala pasażerskiego przewidziano równolegle w stosunku do pasa startowego i planowanej drogi kołowania na ich osi symetrii.

          Linia zabudowy płyty postojowej samolotów kodu C w dwóch rzędach (1 rząd- pozycja kontaktowa, 2-rzad –pozycje oddalone) oraz drugiej równoległej drogi kołowania niezbędnej w przypadku rozbudowy portu lotniczego do planowanej docelowej przepustowości. 

          Głównym obiektem kubaturowym jest budynek Terminala. Jest to trójskrzydłowa hala mieszcząca obie strefy funkcjonalne, tzn. związane z płytą lotniska (airside) sortownie bagażu, poczekalnie, hale odbioru bagażu przylatującego wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi jak również strefy związane ze strona miejską (land side) -hale odpraw biletowo –bagażowych (odlotów i przylotów) oraz dworzec szynobusu, a także lokale komercyjne : biura linii lotniczych, gastronomie itd.

          Budynek terminala zaprojektowano w układzie głównej funkcji jednopoziomowym podjazd pod terminal od strony ogólnodostępnej zorganizowany w jednym poziomie odloty i przyloty od strony płyty aranżowane także w jednym poziomie

Funkcjonowanie terminala
          Wielkość i parametry terminala przyjęto zgodnie z wytycznymi IATA i policzono dla przepustowości 1mln w pierwszym etapie i 3,2mln docelowo PAX. Daje to przepustowość przyjętą z wytycznymi konkursowymi. Przyjęto, ze terminal będzie zapewniał poziom obsługi B co jest zgodne z wytycznymi Zamawiającego. Terminal zorganizowano w układzie z centralnie ustawioną kontrolą bezpieczeństwa. Wielkość strefy można regulować dostosowując ja z czasem do natężenia i rodzaju ruchu pasażerskiego. Wysokość hali terminala dała możliwość wykonania antresoli w centralnej części nad sortownia bagażu i pomieszczeniami obsługi na której zorganizowaliśmy dodatkowe pomieszczenia komercyjne, biurowe, sale konferencyjne kaplice oraz ogólnodostępną platformę widokowa.
 
          W osobnym budynku poza zasięgiem przewidywanej rozbudowy terminala umieszczono funkcje administracyjną oraz wieże kontroli wraz z jej pomieszczeniami obsługi. W terminalu zapewniono funkcjonowanie niezależnych ścieżek dla załóg i obsług naziemnej, VIP -ów, pasażerów lotów zagrożonych i polegających częściowej kwarantannie, dla pasażerów niebezpiecznych i podlegających ekstradycji. Stworzono także miejsca na zlokalizowanie punktów kontroli paszportowej zarówno w hali przylotów jak i odlotów. Pomieszczenia komercyjne dla strefy miejskiej (landside) zlokalizowano w pobliżu głównych wejść do hali tak, że flankują one perony szynobusu. Są to główne pomieszczenia dla bezpośredniej obsługi pasażerów takiej jak biura podroży ,wypożyczalnie samochodów, sprzedaż biletów linii lotniczych itp.
 
          Pozostałą część ogólnodostępnej strefy komercyjnej umieszczono w antresoli z tarasem widokowym, pomieszczono tam także sale konferencyjną i kaplicę. Strefę gastronomiczna zlokalizowano na krańcu hali odlotowej. Dla strefy odlotowej płyty (airside) przewiduje się wydzielenie części strefy poczekalni dla modułowych powierzchni handlowych montowanych lub rozmontowanych w zależności od potrzeb oraz wydzielenie strefy gastronomiczno barowej

Opis rozwiązań architektoniczno budowlanych
          Terminal oprócz sprawnego funkcjonowania kreuje trwałe współczesne wartości architektoniczne. Zaproponowano formę lekkiej, jednoprzestrzennej hali, zadaszonej przekryciem wyrazistym i dynamicznym kształcie. Forma przekrycia lotniska inspirowana jest kształtami aerodynamicznymi latawca czy lotni wydętej przez unoszony wiatr. Ma w związku z tym kształt płaskiej czasy wyciętej przez trójramienny obrys hali, z najwyższym punktem nad centralna częścią odpraw. Tak kształtowana forma daje ekspresyjny i unikalny kształt połaci dachu zapraszający pasażerów do odbywania podroży powietrznych i pozwalający na identyfikacje obiektu z regionem.
 
Tekst ustaleń zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Lubelskiego dotyczacej wprowadzenia do Planu inwestycji celu publicznego pod nazwą „Rozbudowa Regionalnego Portu Lotniczego: Port Lotniczy Lublin S.A. (Świdnik)„
 
  
 
Do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Lubelskiego wprowadza się następujące ustalenia:

W zakresie terenu lokalizacji regionalnego portu lotniczego:

1) Ustala się lokalizację Regionalnego Portu Lotniczego Lublin S.A. (Świdnik) na terenie gmin: Świdnik,Wólka, Mełgiew
2) Wyznacza się obszar, dla którego obowiazujące są niniejsze ustalenia zmiany planu,obejmujący teren lokalizacji lotniska oraz obszar jego potencjalnego odziaływania tj.: gminy Lublin, Świdnik, Łęczna, Wólka, Mełgiew, Głusk, Milejów, Konopnica i Puchaczów

W zakresie obsługi komunikacyjnej:

1) Zakłąda się zapewnienie drogowej dostępności komunikacyjnej lotniska poprzez drogi kategori wojewodzkiej z dwóch węzłów drogowychzlokalizowanych na przebiegu projektowanej drogi ekspresowej S17
2) Zakłada się reazliację lini kolejowej od lotniska poprzez budowę odgałęzienia od lini kolejowej nr 7 Warszawa Dorohusk


Układ drogowy


 
Film z układem drogowym
 
 

 

WIZUALIZACJE

 
ALTALTALT
ALTALTALT
ALTALTALT
ALTALTALT
ALTALTALT
 

 

FOTORELACJE:

 

LUTY 2011

 
ALTALTALT
ALTALTALT
ALT  

 

GRUDZIEŃ 2010

ALTALTALT
ALTALTALT

 

LISTOPAD 2010

 
ALTALTALT
ALT  

Komentarze (8)add comment

luzfan said:

0
...
To już kawał czasu. I sporo samolotów już z lotniska lata...
 
wrzesień 02, 2014
Votes: +0

Marek said:

0
Bezsens
To lotnisko jest bezsensownym przedsięwzięciem.Lubelszczyźnie potrzeba drogi ekspresowej do Warszawy,a nie lotniska ,które będzie na pewno deficytowe.
 
styczeń 22, 2011
Votes: -1

kolejorz said:

0
...
@izabela:do momentu wybudowania lotniska moze juz dawno nie byc Lotu wiec rzeczywiscie wizualizacja nietrafiona:p
@dim - jak zauwazysz pas starowy planowanego lotniska ma kierunek 08-26 czyli pln-wsch - pld-zach natomiast wieza jest na pld-wsch wiec nie przebiega na linii pasa i startu;)
@yyyy: lublin jest zapyzialy ale to lotnisko ma szanse mega podniesc range miasta i regionu!
 
grudzień 09, 2010
Votes: -1

dim said:

0
wieża
a co z wieżą w piaskach? czy ona nie będzie stwarzała zagrożenia dla samolotów?
 
listopad 27, 2010
Votes: +0

izabela said:

0
...
mam nadzieje ze na planach sie nie skonczy i ze beda obslugiwac nie tylko lot jak na obrazku :-)
 
wrzesień 18, 2010
Votes: +0

yyyy said:

0
...
No nareszcie ktoś chociaż o lotnisku pomyślał bo w tym mieście to nie ma nic porządnego.
 
maj 21, 2010
Votes: +0

Masteusz said:

0
Budowa Lotniska
Kiedy rusza budowa lotniska.Budowa miała rozpocząc się w maju
 
lipiec 03, 2009 | url
Votes: +0

ela said:

0
...
całkiem fajne lotnisko
 
styczeń 02, 2009
Votes: +1

Napisz Komentarz

busy
 
Copyright 2017 Forum Rozwoju Lublina.