Forum Rozwoju Lublina - Komunikacja miejska na ul. 1 Maja czyli jak oszczędzić 60 tys. km

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

6779da84d6fb587b.jpg

Logowanie

Wiadomości RSS

Użytkownicy Online

None
Komunikacja miejska na ul. 1 Maja czyli jak oszczędzić 60 tys. km Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Daniel Stelmasiewicz   
26.03.2013.


 Pozostając w temacie - zaproponowanej przez Forum Rozwoju Lublina - "Koncpecji udrożnienia ul. 1 Maja" prezentujemy Państwu pismo złozone 27 marca 2013 r. jako uzupełnienie naszego wniosek do ZDiM, o którym mowa w poprzednim artykule.  Wskazujemy w nim na niezwykle istotną kwestię realnych oszczędności, jakie niosłoby ze sobą wpuszczenie komunikacji miejskiej na zamkniętą obecnie ul. 1 Maja. Liczymy również, że nad naszym pomysłem pochyli się Rada Działalności Pozytku Publicznego, do której skierowaliśmy stosowny wniosek.


Zarząd Dróg i Mostów
w Lublinie
ul. Krochmalna 13j
20-401 Lublin

PISMO WNIOSKODAWCY

Stowarzyszenie Forum Rozwoju Lublina uzupełniając wniosek z dnia 15 marca 2013 r. dot. przebudowy Ronda Lubelskiego Lipca ’80, podnosi, że na podstawie danych uzyskanych od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Lublin sp. z o.o. dokonano obliczeń, z których wynika, iż w skali roku (przyjmując jako rok bazowy 2013) pojazdy komunikacji miejskiej korzystając z otwartej ulicy 1 Maja (zgodnie z naszą koncepcją) przejechałyby 60087,234 km mniej.

Obliczenia – wykonane w oparciu o załączone do niniejszego pisma zestawienie uzyskane dzięki uprzejmości MPK Lublin sp. z o.o. – wskazują, iż oszczędności wszystkich pojazdów w każdy dzień powszedni to 187,242 km, w każdą sobotę - 133,434 km oraz 118,287 km w dzień świąteczny (w tym niedzielę).

Każdy przewoźnik otrzymuje od Miasta Lublin wynagrodzenie od tzw. „wozokilometra” czyli kilometra przejechanego przez pojazd wykonujący usługę przewozu. Stawki różnią się w zależności od podmiotu świadczącego usługi, a także stosowanego środka transportu (autobus/trolejbus). Przyjmując jednak, w celu ułatwienia obliczeń,  uśrednioną stawkę za każdy „wozokilometr” na poziomie 6 zł (dane na temat rzeczywistych stawek dostępne w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie) uzyskujemy kwotę 360522 zł stanowiącą realne oszczędności w skali roku przy zmianie tras wszystkich linii jeżdżących w relacji Dworzec Główny PKP (lub ul. Kunickiego) <-> Rondo Lubelskiego Lipca ’80.

Dokonując zatem analizy finansowych skutków ewentualnego odstąpienia przez Miasto Lublin od realizacji przebudowy Ronda Lubelskiego Lipca ’80 zgodnie z aktualnym projektem koniecznie uwzględnić należy ww. dane, z których jasno wynika, iż dodatkowe obciążenia dla gminnego budżetu mogą zostać choćby częściowo zrekompensowane oszczędnościami w tej sferze działalności miasta.

Ponadto Stowarzyszenie informuje, iż w dniu 21 marca 2013 r. złożono wniosek o włączenie do porządku obrad posiedzenia Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin punktu w przedmiocie wyrażenia opinii dotyczącej przygotowanej przez FRL koncepcji oraz skierowanego do Państwa wniosku z 15 marca 2013 r.

Z wyrazami szacunku,
Stowaryszenie Forum Rozwoju Lublina

Komentarze (0)add comment

Napisz Komentarz

busy
 
następny artykuł »
Copyright 2017 Forum Rozwoju Lublina.