Forum Rozwoju Lublina - Kandydat idealny ma poukładane w głowie, nie na plakacie

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

14an7.jpg

Logowanie

Użytkownicy Online

None
Kandydat idealny ma poukładane w głowie, nie na plakacie Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Daniel Stelmasiewicz   
26.05.2012.


 W dniu dzisiejszym, tj. 31 maja 2012 r. w czasie sesji Rady Miasta Lublin na trzech latarniach otaczających lubelski Ratusz pojawiło się kilkanaście plakatów przygotowanych przez Stowarzyszenie Forum Rozwoju Lublina w ramach happeningu „Idealny kandydat ma poukładane w głowie, nie na plakacie”.



           Stowarzyszenie Forum Rozwoju Lublina – które decyzją Prezydenta Miasta Lublina z dnia 2 listopada 2011 r. uznane zostało Społecznym Opiekunem Zabytków i które od dłuższego czasu walczy o estetykę przestrzeni – postanowiło na jeden dzień Lublin... oszpecić. Dlaczego? Aby przypomnieć radnym, jak wygląda Lublin w czasie każdej kampanii wyborczej.

            Happening jest bezpośrednią odpowiedzią na decyzję radnych sprzed 2 miesięcy, kiedy to nie zgodzili się na drastyczną podwyżkę opłaty za zajęcie pasa drogowego. 8-złotowa opłata za metr kwadratowy reklamy miała częściowo rozwiązać problem obecności setek plakatów wyborczych na ulicach Lublina w czasie kampanii, plakatów które miliony ludzi z całego świata mogą obecnie „podziwiać” w systemie Google StreetView.

            W naszym przekonaniu złotówkowa podwyżka nie rozwiąże problemu. Jest to decyzja polityczna, która chroni interes partii i komitetów wyborczych,  a nie interes publiczny, interes mieszkańców Lublina, którym powinni kierować się radni.

            Należy raz na zawsze obalić argumenty, według których możliwość taniego zaplakatowania miasta jest formą demokracji oraz działaniem dającym wyborcom możliwość poznania kandydatów i dokonania właściwego wyboru. Ani zatroskane spojrzenie polityka odzianego w elegancką koszulę lub garsonkę, ani jego podstawowe personalia nie są wystarczającym materiałem do oceny. Jeżeli wśród wyborców są tacy, którzy dokonują wyboru w oparciu o ilość makulatury w przestrzeni publicznej, to równie rozsądnie zagłosują oni opierając się na metodzie „chybił-trafił”, a brak plakatów może ich jedynie zmusić do pełniejszego poznania kandydujących.

            Oczywiście nie odbieramy wyborcom, jak i kandydującym innych możliwości informacji. Popieramy pomysły przewidujące lokalizację w wybranych miejscach miasta specjalnych tablic, które na czas kampanii służyłyby informacji wyborczej. Uważamy jednak, iż ich stworzenie bez równoległej - drastycznej - podwyżki za plakaty zlokalizowane poza tą strefą mija się z celem.

            Do najbliższym wyborów droga dość odległa, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby ponownie wrócić do tej sprawy i skutecznie ją rozwiązać.

            Na koniec zaznaczamy, iż Stowarzyszenie Forum Rozwoju Lublina - zgodnie z procedurą przewidzianą w ustawie o drogach publicznych, a także w oparciu o opłaty uchwalone decyzją Rady Miasta z marca 2012 r.  – umieściło wszystkie plakaty po uzyskaniu stosownego pozwolenia Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie oraz wniesieniu opłaty w wysokości... 6,75 zł.

 

RYS HISTORYCZNY



      Maj 2011 r.

Prezydent Krzysztof Żuk - obawiając się przed nadciągającymi wyborami powtórki z lat poprzednich, gdy ulice Lublina zaśmiecone były tonami plakatów wyborczych – przedstawia radnym projekt uchwały, która przewiduje drastyczny wzrost opłat za zajęcie pasa drogowego na ww. cele. Przewidywana opłata 8 zł / m2 / dzień.

Projekt nie został poddany pod głosowanie. Zdecydowały polityczne względy. Wybory się zbliżały. Do sprawy planowano powrócić pod koniec roku.

Komentarz FRL:

http://www.frl.org.pl/content/view/198/1/

 

Listopad 2011 r.

Po wyborach. Projekt uchwały gotowy, jednak na sesji Rady Miasta się nie pojawia. Nieliczne doniesienia prasowe donoszą o planach Ratusza kompleksowego rozwiązania tej materii – łącznie z przedstawieniem alternatywnych rozwiązań. Czekamy.

Komentarz FRL:

http://www.frl.org.pl/content/view/211/1/


Luty 2012 r.

Stowarzyszenie Forum Rozwoju Lublina po raz kolejny, w piśmie do władz miasta, wnosi o podjęcie stosownej uchwały w sprawie plakatów. Dopuszczając równoległe prace nad alternatywnymi rozwiązaniami.

Pismo FRL:

http://www.frl.org.pl/content/view/215/1/

 

     Marzec 2012 r.

Na sesje Rady Miasta trafia projekt uchwały dotyczący podwyżki cen za zajęcie pasa drogowego. W przypadku plakatów wyborczych byłaby to kwota 8 zł/m2/dzień w miejsce dotychczasowych 50 gr.

Radni podnoszą larum uważając podwyżki za zbyt drastycznie. Ostatecznie podwyżka wynosi 200%, tj. ...1 zł.

 

 

 


Komentarze (0)add comment

Napisz Komentarz

busy
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Copyright 2017 Forum Rozwoju Lublina.